Friday 19 June 2009

He's in pain again...

This morning, after coming back fm the supermarket, saw Dad on the sofa, not looking very good. Then he asked me to get his painkiller fm his room. As I was asking about his pain and stuff, he said, "我看我日子也没多久了,一天一天的这里痛那里痛,前天腋下也开始有点痛了。唉。。。" His words wrenched my heart. Told him, "嘘,不要乱讲啦。我帮你把扫描和医生的日期换早些,让医生看看是什么事。你不要乱想,OK?"

看着他这样,我心里很痛、很无助。我不知道能做些什么?起初还会建议叫老妈帮他揉一揉痛处,可后来想了想,淋巴腺都是连接的,如果揉了会不会导致癌细胞扩散得更快呢?现在不敢再提议了。可是止痛药也不能一直吃啊?该怎么办呢?

另一方面,老妈的精神似乎越来越差,集中力不怎么好。现在跟她讲话,真的要坐到她面前,正面对着她讲,她才能听清楚八九成。有时还得重复两三次。真的很担心她的精神状况。唉。。

1 comment:

tudigua said...

he will get well.
I believe in my grandpa!
I believe he will get well !